dag 4 febr 23 - Reisverslag uit Perth, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 4 febr 23 - Reisverslag uit Perth, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 4 febr 23

Door: pz

23 Februari 2017 | Australië, Perth

Als je de rivier opvaart van frenantle dan kom je in perth aan. We namen t treintje en na 20 minuten kwamen op in het centrum. Hoge office torens vanalle mijnmaatschappijen die hun dure grondstoffen uit west australie graven en daar tussendoor de koopgoten. De schotse kilten met hun pipers verwelkomden ons. Kijk om je heen en je ziet naast die torens fraai geconserceerde gevels uit eind 19e eeuw. En loop je dan naar de rivier dan sta je voor het elisabeth square, belltower, de rivier en zowaar het Duyfken het voc jact dat Australië haalde en nu als replica wer de zeeën bevaart. Elly de hostess uit zaandam bestiert het keur van vrijwilligers en bleek alle plaatsnamen in noord holland te kennen. Leuk ook dat alex en max hier de laatste keer waren na hun bezoek aan fremantle. Jaja ze reisden voor ons uit☺ de verrassing zat hem in de staart. Het cultural cenre ten noorden van het station biedt een keur aan theaters, eindeloze aantallen cafés en het contemporary art museum. Wij erin. Kregen een 3d video bril op de neus en in een nanoseconde verbleven we in de outback temidden van aborginals. Een leuk kunstproject dat de werkelijkheid prachtig benaderde. Trug naar fremantle, de zon zien wegzakken in de indische oceaan en als beloning een italiaans diner. En wat een fraai weer met die 31 graden, het zachte briesje!

• 23 Februari 2017 - 17:57

Hanan:

Dat ziet er goed uit !

30graadjes.
    Hier is de herfst terug,code oranje ,storm.
    Dat heeft ook wel wat hoor,maar we doen de oogjes dicht en zitten bij jullie aan het strand.
    ( denk aan overstekende kangaroes)

• 23 Februari 2017 - 18:32

Marion :

Zo wat een avonturen en wat een heerlijk temperatuurtje heel wat beter dan bij ons.

• 23 Februari 2017 - 20:44

Robert En Britt:

Heerlijk allemaal! Al op de digeridoo geblazen? Geniet! Benieuwd naar t duyfken, volgen fotos, of op facebook? Groeten!

• 24 Februari 2017 - 13:14

Maud.:

Jos vergeet geen UGGS pantoffels te kopen op de markt in de winter lekker warm.
    Straks groetjes aan mijn kinderen en kleinkinderen ben een beetje jaloers.
    Dag hoor en genieten.
    kus maud.