dag 6 febr 25 - Reisverslag uit Cairns, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 6 febr 25 - Reisverslag uit Cairns, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 6 febr 25

Door: pz

25 Februari 2017 | Australië, Cairns

Van zuidwest naar noordoost australie. In tijd ongever 4 uur vliegen. In ons geval vertrek om 22.40 en dankzij tijdsverschil aankomen in Cairns om 04.50. Dus echt vroeg! Enne de zon kwam pas op om 9
06.00 uur. Enne de rental company ging pas aan open om 09.00 uur. Zja dus gewoon een wat vroeg ontbijt in de aankomsthal van de luchthaven. Buiten voelt het klam, bij 26 graden, we zitten in de tropen, we kennen dat gevoel, dus het beste is dan heel rustig blijven. Tot de taxi ons naar de Discovery company bracht. En daar stond het spaceship op ons te wachten. Documenten invullen, auto instructies volgen, en dan nog even vragen naar de dichtstbijzijnde caravan park. Want ja de eerste dag is Cairns day. We touren met ons schip met de logische naam Orbit2 over de wegen en komeneven later op het caravanpark aan. Plek uitgezocht en even later naar de ci. Cairns is internationaal, een resort voor veel aziaten. Dus alles is weer goed geregeld: hotels, casino, Gucci, en niet te vergeten de aboriginals en hun digeridoo. Snelle cursus gevolgd om die pijp te blazen en zowaar het diepe geluid van de onderwereld kwam er met horten en stoten uit.
Intussen regent het. Zoeken schuilplaats in ons spaceship en daarna bij een vietnamees die pho presenteert. Grote bak met veel noodles. Om de proviand te organiseren voor deze avond en morgen snellen we een supermarkt in. Lijkt wel Carrefour in piracicaba op een warme vochtige zaterdag. Als beloning wacht ons een cafe latte waar ik dit verslag nu maak. Morgen de wilde wereld in achter cairns.

• 25 Februari 2017 - 17:11

Truus:

Hoi Jos en Peter, klinkt allemaal goed in Down Under.
    Vanaf Cairns reizen we een stukje met jullie mee. Dit hebben wij gedaan vanuit omgekeerde richting.
    Brisbane naar Cairns. Jullie met de Orbit2 en wij waren met de auto en sliepen in Lodges onderweg.
    Als jullie nog van plan zijn hogerop te gaan, Daintree River is erg mooi met Cape Tribulation en de mangrove bossen. Goeie reis verder met de Camper!