dag 8 febr27 - Reisverslag uit Townsville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 8 febr27 - Reisverslag uit Townsville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 8 febr27

Door: pz

27 Februari 2017 | Australië, Townsville

De nacht was heet. De temperatuur in het spaceship liep op. Gelukkig kregen we toestemming van mission control om de deuren van het voertuig open te gooien en al snel daalde de temperatuur en droomden we over verre reizen in het heelal.
Ochtendgloren. Toch een goede nachtrust. Dus zoals vaker vertoond broodjes en andere boodschappen gehaald en een reuze ontbijt genoten onder de palmen in mission beach. De omgeving is inderdaad prachtig, groen, tropisch oerwoud achter ons en de pacific voor ons. We vrlaten het paradijs en gaan richting townsville. Rechts van ons gebergtes met nationale parken, links eindeloze suikerriet, wat een heel braziliaanse indruk maakt. Wat wel bijzonder is, zijn de borden met ovrstekend wild, wallabies, krkodillen, en ander wild life. En ja hoor we reden langs drie wallabies die het oversteken van de a1 niet gehaald hadden. Trouwens ook de borden langs zomaar een strandje waren wat verontrustend: gevaar voor zoutwaterkroko's en stingerfish en ander prikkelende kwallen. Daar wilden we meer van weten.
Dus in Townsville eerst vis en garnaal gegeten en toen het aqarium ingelopen. Megagrote tanks waarin heel veel riff vissen en koralen zijn samengebracht. Je mag ze dan een beetje herkennen van de eindeloze documenten van de EO maar als zo'n vriendje met prachtige kleuren aan je voorbijschieten toont het toch indrukwekkender. en ja het turtle hospitaal bezocht, waar helaas maar twee patienten aanwezig waren. Het gaat dus goed met de turtles, Lenie uit pieterburen hoeft niet bij te springen.
we rijden zuidwaarts richting Ayer, door de uitgebreide wetlands, waar we nu zeker geen wandeling doorheen zullen maken.
Het is mooi geweest voor vandaag, rijden een caravanpark op en eindigen bij mcdonalds waar ze wel een wifivrbinding hebben. Dank Ronald!

• 27 Februari 2017 - 15:12

Rini:

Hallo Josje en Peter, het is genieten van jullie verslagen. Erg leuk dat jullie delen wat jullie beleven.

Groet uit Lunteren, Rini

• 28 Februari 2017 - 03:16

Marie-Claire:

Dus toch geen hippie vw busje ?! Leuk om jullie verhalen te lezen ! Wanneer gaan jullie duiken/snorkelen ?