dag 13 maart 4 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 13 maart 4 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 13 maart 4

Door: pz

04 Maart 2017 | Australië, Hervey Bay

Er is een publiek geheim dat aussies niet willen delen met buitenlanders. En na dagen van noord naar zuid gereden te hebben over highways en lokale weggetjes, weten we het. Er zijn geen kangeroos, coalabeertjes of wallabies meer. Nee, echt we zagen eerder nog 3 wallabies langs de weg liggen en twee coalabeertjes, maar dat was het. De rest? Geemigreerd? Als bootvluchtelingen naar Italië? Of gegrild op de ontelbare bbq oventjes? We kregen nog een laatste tip: tegen de avondschemering door een nationaal park rijden, maar dat is natuurlijk een wanhoopskreet geweest. Dus het wordt tijd het beeld van Australië bij te stellen.
iets anders is dat mannen hier op de caravanparken de maaltijden maken. Thuis is dat misschien anders, maar hier gaan ze om 06.30 beginnen met bacon en eggs, dan de lunch met veel bbq vlees en als de papegaaien alweer naar bed willen trekken de mannen erop uit met mes, vork en stukken vlees. Nu geef ik toe dat de rumpsteak van 280 gram mij vanmiddag uitstekend beviel. Maar met al dat gekook komen de aussie heren nooit aan de 10.000 stappen per dag toe en zie je hun buik elke dag iets verder over de broekriem vallen.
We zijn intussen in Hervey Bay, waar we morgen de tocht naar Fraser island aanvangen: oceaan, zandstranden, 4wdrive tocht en genieten van dit unesco goedgekeurd eiland.

• 04 Maart 2017 - 12:38

Rini:

Wat is het toch leuk om dagelijks jullie reisverslag te lezen. fijn dat jullie ervan genieten.

• 04 Maart 2017 - 15:30

Schloozje:

Dat wordt vast een hele mooie dag morgen!

• 04 Maart 2017 - 17:05

André Van Den Top:

Wat een super reis om te lezen! En dan doen jullie het! Geweldig! Nog even gekeken wat Orbit betekende: " baan rond een hemellichaam"!!!!!! Heel mooi!

• 04 Maart 2017 - 18:43

Cornelis:

Fietsen is gezonder denk ik , om over de colesterol maar te zwijgen , de braadlucht is wel beter als de patatlucht van Delfzijl tot Sluis,
    maar Peter ook dat wendt , wij hebben onze dromen maar een tijdje opzij gezet en wachten af wat de medische wereld bij Susa voor wonderen nog in petto hebben .
    Tot un toe gaat het de goeie richting uit lopen elke dag aan de boulevard een tijdje speciaal ala het zonnetje schijnt , zoutloos en geen alcohol Susa en ik s.avonds een borrel , glaasje wijn niet thuis en denken dat er nog wel kansen liggen ook voor ons als was het maar een riviercruise.

Wensen jullie een fijne tijd in down under zal ik wel de reden zijn dat die beesten te ver in down under zijn gaan dan val je gewoon naar beneden.

geniet doen wij ook en als je bij Clair en Andrew aangekomen bent een dikke knuffel en de foto.s die komen er dan ook wel gr, Cor en Susa

• 04 Maart 2017 - 22:23

Ronald Van Wanrooij:

Alleen al het idee van een heerlijk bereid stuk vlees doet mij watertanden. Daar laat ik die 10000 stappen mooi voor wat het is.