dag 20 maart 11 - Reisverslag uit Paynesville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 20 maart 11 - Reisverslag uit Paynesville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 20 maart 11

Door: pz

12 Maart 2017 | Australië, Paynesville

Wat fris in de ochtend in Melbourne, met bewolking en een briesje uit de oceaan. Voor ons ligt de weg naar Raymond island. Zo'n 4 uur rijden in de kleine Nissan micra. Golvend landschap, boerenbedriven met veel vlees-en melkkoeien. Verderop een kolencentrale naast een open coal mine. Een korte stop om de dagelijkse cafe latte te nuttigen. En door naar het oosten. De afslag naar Paynesville, waar het veerpontje ons naar het eiland brengt. Intussen MarieClaire gebeld dat we in de buurt zijn. Kijken om ons heen en zien een beetje Loosdrecht, zeilbootjes, motofbootjes, waterverkeer dus. Terwijl we even rondrijden om de 4th xtreet te vinden zien we MarieClaire, Fleur en Jasmin lopen, die op weg waren om ons op te halen van het veerpont. Hartelijke begroetingen. Even verder hun huis, groot, indrukwekkend, en schitterend gemoderniseerd door Andrew en zijn maten. Prachtige keuken binnen en diverse kookgerei bbq, oven buiten, want de kwaliteit van leven gaat door de maag. Tijd voor kadootjes, incl. Lamsbout, wijn, chocotaart, lampionnen voor de kids, en het paardenkwartetspel -in het Nederlands-. Alles heel hartelijk en veel tijd om bij te praten.
Maken een fietstochtje in de buurt en zien de coalabeertjes in de bomen. Leuke pluisdieren met stevige klauwen. Door naar de jetty waar we een soort stekeldier met mierenetersnuit zien rondscharrelen. Intussen is Andrew al in de keuken bezig en wordt een reuze maaltijd aangericht met oesters, mosselen, grote garnalen, witte vis en dan de paella in de oorspronkelijke paellapan. Voor de goede begeleiding zorgt de koele frisse wijn. We praten over van alles, ervaringen, verleden, heden, familie en dat mazkt dorstig. Uiteindelijk is het donker, wordt het vuur op de vuurplaats ontstoken en genieten we van en met elkaar.
We kozen voor de grandmapa slaapkamer in de tuin en hoorden al snel niet meer wat de coalabeertjes boven in de boom aan het uitspoken waren.

• 12 Maart 2017 - 07:51

Rini Van Der Linde:

Wat is het weer een prachtig verhaal, ik geniet ervan.
    Rini

• 12 Maart 2017 - 13:33

Maud_zuurbier@hotmail.com:

Gelukkig is het weer goed dat jullie met de boot het water op konden om
    zo de omgeving te bekijken.
    Josje heb jij nog op de plank gestaan?
    Veel plezier en morgen gaan jullie weer de 400km rijden dan is het alweer voorbij.
    Groet Maud.

• 12 Maart 2017 - 14:00

Marion Van Wanrooij:

Wat een heerlijke verhalen om te lezen. Ik krijg zin de zomer als ik dit alles lees. Leuk geschreven Peter.

• 12 Maart 2017 - 14:20

Ronald Van Wanrooij:

Heerlijk om te lezen wat onder ons allemaal te beleven valt. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Kwaliteit van het leven gaat door de maag? Prima, ik hou onze paella pan voor jullie gereed. Jullie zijn bij deze uitgenodigd. Glaasje Malbec erbij ? Hebben dan ook meer zonlicht achterin want er gaan wat bomen het loodje leggen.

• 12 Maart 2017 - 18:02

Paul:

Nice! Groeten aan de familie!