dag 24 maart 15 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 24 maart 15 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 24 maart 15

Door: pz

15 Maart 2017 | Australië, Margaret River

Op dit moment scharrelt er een kangeroo door de tuin/het bos. Door het raam van ons b&b slaapkamer turen we naar zijn familielden. Komen later. Waar we verblijven? Een groot huis, met b&b, buiten Margaret River, zuidwestelijk puntje van Australie. Dirk woont hier dn runt de zaak. Wonderlijk verhaal hoe zijn ouders na de onafhankelijkheid van Indonesië voor de keuze stonden te vertrekken met een schip naar Nederland of met een ander schip naar Fremantle, Australië. Het werd het laatste en dus begon daarmee een langer avontuur in het nieuwe land. Gezien de Indonesische relatie van Josje werden snel de verbindingen gelegd. Welkom dus bij Dirk.
Zijn suggestie om het eind van de dag naar Prevelly te gaan was goudwaard. Schitterende hoge golven van de Indische Oceaan die beukten op de riffen en het strand van Prevelly. Overigens een toplocatie voor surfers. De monding van de Margaret River ligt er wat zielig bij, geen kracht meer om haar zoete water in de oceaan te laten stromen.
We heffen een glas shiraz en een rode pinot op de ondergaande zon.
Vandaag een fraaie dag, 24 graden, die ons voerde van Mandurah naar deze zuidwestelijke tip van Australië. Langs Bunbury, naar de jetty van Busselton, een 1841 meter lange pier die 100 jaar schepen ontving, en na de sluiting pardoes een orkaan over zich heen kreeg. Jetty bijna geheel verdwenen maar de lokale bewoners en overheid bouwden het weer beter en sterker op.
Zo langs de kust zagen we ook een uitgestrekt gebied waar in 2015 een bosbrand doorheen was gegaan, typisch beeld van verbrande bomen waaruit weer groene blaadjes groeien.
Dit deel van Australie heeft een schat aan wijngaarden die met hun edele nat tot de beste van het land worden gerekend. Reden dus om morgen polshoogte te nemen, o.a bij de winery Leeuwin, waar ik ook in 1997 was. Er is hier weer veel te verkennen!

• 15 Maart 2017 - 13:28

Marie-Claire Zuurbier:

Jullie hebben het gezellig bij Dirk ! Veel plezier morgen bij de wineries !

• 15 Maart 2017 - 15:36

Maud Zuurbier:

Hola Josje en Peter willen jullie nog wel naar N.L. terug?
    Weer een fijn adres bij Dirk om je te vertoeven.
    Ik heb net Marie-Claire gesproken en zij heeft alles verteld
    over jullie verblijf op Raymond Island.
    In die 3 dagen hebben jullie veel gedaan en mooi weer.
    Heerlijk he dat water zo dicht bij hun huis en die nachtrit
    op zoek naar de kangaroes er waren er genoeg leuk allemaal.
    En nu aan de wijn ja ze kunnen er wat van die Australiers.
    Ik ga nu stemmen de opkomst is beter dan 4 jaar geleden maar de uit
    kost weet ik nog niet.
    Dag lieve mensen.
    Groet Maud.

• 15 Maart 2017 - 21:23

Maud Zuurbier:

Even dit : VVD ruimschoots de grootste partij !!!!!

dag dag Maud.