dag 27 maart 17 - Reisverslag uit Northam, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 27 maart 17 - Reisverslag uit Northam, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 27 maart 17

Door: pz

18 Maart 2017 | Australië, Northam

We danken Dirk en Pam voor hun gastvrijheid in hun b&b en hun copieuze ontbijt en nuttige reistips. Wat staat ons te wachten? Ah, sms van christine die onze plannen wil weten. Oh ja laten we afspreken in york, 90 km oost van Perth bij cafe Jules. Intussen had ik al sullivans hotel geboekt, anyway koers bijstellen want we gaan overnachten op de farm van Christine en Graham. Southeastern highway afrijden, heuvelachtig terrein, beetje Frankrijk achtig. Na mislukt annuleringsbelletje met Sullivan, doorgereden naar York, een dorpje dat zo in de 19e eeuw geplaatst kan worden. Alleen paard en wagen op zandweg ontbreken. Komen bij Jules café aan en ja daar zit Christne. Zeker 15 jaar niet gezien, maar nog steeds stoere meid met aanstekelijke lach. Wat zien we nu? Mensen in groene pakjes? Oh, St.Patricksday! En juist hier wonen veel Ieren voor kortere of langere tijd. Snel een Irisch beer en dorpje rondgelopen. Op naar Duke'sInn, nee niet een volgende bar, maar een dorpje verderop. Na het diner daar in alweer groen verklede omgeving, opgehaald voor Northam, nog kleiner dorpje waar een raft is georganiseerd, een gezellige feestavond , ja in overwegend groen, voor kennissen en vrienden samen met de lokale Rotary. Dus wij meedoen met het beantwoorden van alle quizvragen, terwijl ider aan elke tafel de etenswaren uit de tas pakte en liet delen in deze snack ronde. Uiteindelijk na de Ierse
grappen, de uitslag: 5e plek.
Intussen 23.00 op naar de farm: kleine wegen, gravelpaden, de auto voor ons volgend, bijna lost in de outback! Gelukkig op tijd aangehaakt e daar was het: soort schuur, wat containers, dove en blinde hond, overal zand, shabby to the max? T leek wel een oord voor bejaarde hippies ook al zijn gastheer en vrouw 15 jaar jonger.
Twee andere vrienden overnachten daar ook, van wie de man kampioen snurken was en de wandjes dun. Kortom een en al avontuur. Sliepen snel in.
hoe zou dit aflopen?