dag 3 febr 22 - Reisverslag uit Perth, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 3 febr 22 - Reisverslag uit Perth, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 3 febr 22

Door: pz

22 Februari 2017 | Australië, Perth

Fremantle waar ik in 1997 ook was toen met collega's om het verhaal over waardeketens te presenteren aan lieden uit west australie. Fremantle toen en nu. Wat een verandering! Nu mondaine waterfront stad met talloze cafés winkeltjes en eetplekken en inderdaad een prachtige waterfront met uitzicht op de oceaan. Na een rustig ontbijt lopen we naar het marine museum. Een plek waar een paar maanden geleden alex en max de expositie openden over de handel in dit deel van de wereld, te beginnen met kapitein hartogh van het voc schip de eendracht. Hij liet een tinnen schaal achter met zijn naam. Had australie bijna "het land van de eendracht" geworden, ware het niet dat de kapitein de ankers lichtte en het land niet claimde. En zo kwamen vaker hollanders langs na een muiterij -batavia- of schipbreuk. Uiteindelijk werden het dus de Engelsen die graag hun inmates loslieten op deze kust. Het leverde een mooi koloniaal stadje op en het centrum van de grote oceaan zeilreizen, challenger cup. Een bezoek aan greg kunstenaar van beroep gaf een mooi inzicht in zijn vaardigheden, megakunstwerken en enthousiaste verhalen. En wat is er heerlijker dan een middagje luieren, happen en drinken aan het strand bij 27 graden? Een relaxte start dus van onze reis.

• 22 Februari 2017 - 13:50

Petra Van Baeele:

Lieve Josje en Peet,

Klinkt heerlijk! Goede reis gehad?
    Wij zitten nu in de trein richting Eindhoven.
    Morgen vliegen we naar Rome waar de lente al begonnen is...liefss Ruud en Peet