dag 99 febr28 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 99 febr28 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 99 febr28

Door: pz

28 Februari 2017 | Australië, Airlie Beach

De nabijheid van McCafé bood een kans om een lekkere cafe latte bij het ontbijt te organiseren. Goed gevoed doken we ons spaceship in en vervolgden onze weg naar Bowes. Dat voerde ons door de eeuwige suikerrietvelden, zo bekend uit onze braziliaanse tijd. Tijd om daar lang bij stil te staan hadden we niet. Politie op de weg en controle op...alcohol. nu mag menigeen denken dat ik mijn bijdrage lever aan de alcoholconsumptie, maar dat al om 11.30? Nee negatief, gerustgesteld mochten we doorrijden.
Bowes is een rustig stadje langs de oceaan, prachtige boulevard , geen cafe. Het werd meer dan gecompenseerd door een cafe lounge met chocolade cake. Heerlijk
Het einddoel voor vandaag is airlie beach, toegang tot de Whitsundays, een aantal eilanden, koraalriffen, schitterende opaalblauwe zee. Dus na aankomst onmiddellijk geboekt voor een zeilboot die ons daar morgen heen brengt. Overigens is het hier paradijselijk. Superwarm, top u
v, groene heuvels en die schitterende oceaan. Mocht iemand nog een apartement met zeilboot zoeken, kom naar deze plek.
Ovrrigens over kanker gesproken, ja daar hebben ze echt iets mee. De medecamperman van gisteravond telde er 187, allemaal huidkankerplekjes. Oh ja en dat daar in het suikerrietgebied opmerkelijk veel andere kankergevallen voorkomen wijt man aan de spray van insectiden voor het suikergewas. Eng dus. Goed insmeren dus morgen!

• 28 Februari 2017 - 12:23

Marion Van Wanrooij:

Hi Peter en Josje,

Zo hebben jullie zomaar 90 dagen overgeslagen?
    Klinkt goed allemaal, ik zoek toevallig geen appartement met zeilboot en die kanker ja eng, maar gewoon heel goed en regelmatig smeren met een hoge beschermingsfactor moet erger voorkomen.

Kijk alweer uit naar jullie volgende verslag.

gr. Marion en Ron

• 28 Februari 2017 - 15:25

Maud:

Lieve Josje en Peter dus morgen de zee op goed zeg.
    Jasmine en Fleur tellen de dagen af dat jullie komen leuk he!
    Ik geniet van jullie berichten kijk er iedere dag naar uit.
    Geniet groetjes Maud.

• 28 Februari 2017 - 20:29

Paul & Merel:

lekker de zee op, goed vasthouden met die wildwater beesten! ;)

En, fototjes?