dag 12 maart 3 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 12 maart 3 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 12 maart 3

Door: pz

03 Maart 2017 | Australië, Agnes Water

Yeppoon bezorgde ons een warme nacht en een frisse ochtendregen, volgens de kenners hier te weinig voor dit regenseizoen. De verkwikkende cafe latte staat gereed in Eno park, vlak aan de oceaan. Vandaar richting rockhampton. Nu wordt ook duidelijk dat de streek in het teken staat van de vleeskoe, de indiase nelore, die met de bult in de nek de black of red angus en andere heerlijke typjes. Dus ja hoor het braziliaanse bedrijf JBS is er net zoals Cargill. De wereldwijd grootste meat packers dus.
Verder naar het zuiden. Miriam Ave staat garant voor een echte pie en cafe.
Een dorpje uit lang vervlogen tijden, kleine portiekjes, huisjes met veel
roestige golfplaten. Dan door naar 1770 ja zo heet het en Angie water kustplaatsjes direct aan de oceaan, waar we nu geparkeerd staan.

• 03 Maart 2017 - 08:01

Marie-Claire:

Leuk om jullie zo te volgen. Ik zie dat jullie Fraser Island en Noosa nog voor de boeg hebben ! Dat zijn mooie plekken om te verblijven ! Veel plezier !

• 03 Maart 2017 - 19:17

Truus:

Ja, Yeppoon en Rockhampten, de herinneringen komen boven. De foto op de boot deed me ook weer denken aan de Whitsunday-islands en de mooie parelwitte stranden met het blauwe water. Het is een schitterende reis langs de kust. Veel plezier morgen weer.