dag 15 maart 6 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 15 maart 6 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 15 maart 6

Door: pz

06 Maart 2017 | Australië, Noosaville

Alweer een steamy en hot night, en dankzij de regen van de vorige dag, kwamen ook de muggen tot leven. Natuurlijk lieten ze mij links liggen en concentreerden zich volledig op josje. Midden in de nacht vluchtte zij het spaceship uit om enigszins op adem te komen. De muggen dropen af en josje kon even later, afgekoeld en wel, de slaap hervatten. Regen is iets wat dit jaar zeldzaam is in dit deel van Queensland. De grasvelden zijn bruin verbrand terwijl ze nu in de regenperiode sappig groen horen te zijn. Klimaatverandering? In ieder geval hopen ze nog op floodings, dat kan de waterstand nog verbeteren. Zo vertelde ons ook een vrijwilligr van het museum in Mairysborough, een belangrijke stapelplaats in de 19e eeuw, naast Sydney om goederen aan en weg te slepen over de rivier. Het museum staat er nog net zo bij als dat het was: een grocery dat 100 jaar heeft bestaan en nu is gevuld met theekisten, wijnvaten, flessen, aardappelzakken alsof de tijd heeft stilgestaan. Zelfs de administratie was blijkbaar achtergelaten zoals het was, met kroontjespennen, boekhouding, en gummetjes. Josje zag zich als vrijwilligster met de kids van prepschool al een mooi projectje doen, zoals ze dat in Lunteren ook doet. Ovrigens zie je in het stadje bij de haven queenslanders, huizen op palen, met mooie vrsieringen staan, ideaal voor een docu ovr de new settlers die hier aan kwamen en het land opbouwden.
de bestemming voor vandaag is bereikt, Noosa heads. Een zeer mondaine kustplaats waar je alle upmarket brands tegenkomt in de fraaie winkels. In een omgeving van water, oceaan, rivier, Miami achtige woningen en veel pensionado's. Echts iets voor ons. Maar ja ons spaceship never stops. We blijven hier nog een dag voor we woensdag Brisbanebereiken en vrijdag het vliegtuig nemen Melbourne. Overigens fotoos? Ze staan op de site waar ben jij nu ondr fotoos.

• 06 Maart 2017 - 10:58

Mariëtte En Chris:

Lieve Josje en Peter

Lees over jullie heerlijke reis door Australië.
    Genieten van de natuur en de hitte. (ha,ha)
    Geweldig dat jullie dit doen zo samen.
    Haal er uit wat er in zit.
    Dit land is zo enorm mooi en afwisselend.

Hier gaat alles goed.
    Het verdriet om mama blijft, maar is iets minder heftig.
    Totdat je er dieper op ingaat met gesprekken.
    Hoe vind jij het bedankkaartje?
    Gaan volgende week de as van mama en dad verstrooien.
    Dat was een wens van mama. Samen verstrooien.

De mannen, Chris en Robert, zijn begonnen aan de zeilboot.
    Het begint weer te kriebelen.
    Bart komt a.s. donderdag weer thuis en kan dan ook meehelpen.

Ja, de aankomende lente doet wat.......
    Is ook te zien aan de lucht. De kleur is anders en de planten zitten vol knop.
    We gaan de goeie kant op met het weer.

Lieve schatten,
    geniet van alles... en
    wie weet tot ziens,

groeten van Chris en Mariëtte

• 06 Maart 2017 - 13:31

Maud Zuurbier.:

Lieve Josje en Peter,

Wat schrijf je toch een mooie verslagen van jullie reis en iedere dag weer.
    Straks de verhalen van Raymond Iland ben heel benieuwd.
    Josje daar zijn ook veel muggen je moet aan Marie_Claire maar iets vragen er voor Jasmine heeft er ook veel last van.
    Over een week vliegen jullie al weer terug maar denk daar maar niet aan de tijd vliegt voorbij.
    Veel plezier straks met Marie-Claire en Andrew en de meisjes vraag of ze jullie het hele eiland laten zien.
    Dag hoor lieve groetjes van Maud.

• 06 Maart 2017 - 17:12

Ronald Van Wanrooij:

Jullie hebben het geweldig lees ik , helaas hadden de muggen ook een feestmaal aan Josje. Het mag de pret niet drukken. Sunshine coast, alleen al de naam is een belofte. Prachtig. Veel plezier en geniet er vooral van.

• 06 Maart 2017 - 20:35

Simon:

Hi Peter en Josje!
    Weet wel dat wij jullie escape dag na dag met veel genoegen volgen. Dank zij het dagelijkse verslag reizen we met jullie mee door dat bijzondere continent dat enige tijd New Holland heette. Al vanaf Perth en Fremantle volgen we het achtergelaten spoor; net zoals jullie vliegend in nachtelijk duister boven de outback, zagen we Uluru, die geweldige monoliet, rode puist in het landschap als een schaduw in het maanlicht onder ons wegglijden. Weer later vanaf Cairns volgden we jullie spaceship via idyllisch gelegen baaien naar voor ons bekende oorden als Hervey Bay en Urungan. Helaas stond er een stormachtige wind en regende het toen wij er waren en besloten we af te zien van de oversteek naar Fraser Island. Zuidelijk daarvan ligt Noosa. Wij logeerden in een fantastisch en zonnig Beach Resort Culgoa Point, aan de monding van de rivier. Nog even en jullie bereiken Brisbane, majestueuze stad aan de Brisbane River. It's like a dreamtime... Gebruik de City Cat, de watertaxi. Sla de muggen dood en use the Aussie salute, keep left and avoid a "prang". You can go on "clod hoppers" in case of sightseeing or use the City Circle-bus. De Southbank biedt een keur van alles wat het gehemelte streelt en de geest verruimt...