dag 19 maart 10 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 19 maart 10 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 19 maart 10

Door: pz

10 Maart 2017 | Australië, Melbourne

Het vertrek vanuit brisbane vrliep voorspoedig. Alles op tijd, geregeld, hoffelijk, zoefend ovr de freeway naar het vliegveld, waar alles inderdaad keurig gregeld was en we exact op de aangegeven tijd wegvlogen.
Melbourne was iets koeler 25 graden, onze kleine Nissan stond klaar en met een rustig tempo schoven we de stad in. Al van verre werd duidelijk dat deze stad mega is, 4 miljoen inwoners, heel veel verkeer. Maar Josje leidde mij in de beste richting xmet een beetje hulp van Ibis. Het boutique hotel in east Melbourne is gelegen achter de Firtzroy tuinen, een prachtige wijk met typische 19e eeuwse huizen vaak versierd met gietijzeren hekwerk en balkon. Het woord boutique doet wat exotisch aan, en ja het gebouw en ook de uitbaters -chinese burgers- voldoen aan de verwachting.
snel in de benen en de city ingelopen, lzngs de tuinen en dan sta je tegenover skyscrapers en oudere 19e eeuwse voorname gebouwen. Het fraaie stationsgebouw, parlementsgebouw, naast het Windsor Hotel, indrukwekkend. Dus het hotel in om de sfeer van celebs en oude chic te ervaren. Vele malen van de hand gedaan, soms bedreigd door sloop, dan wer opgeknapt, een icon dat niet meer zal verdwijnen.
Met de city cycle tram ons een beeld gevormd van de cenrale city, wat een dynamiek, nieuwe glas en staalreuzen, prachtige woontorens met uitzicht op de haven, in de docks, en het geluid van een drukke stad. Ik las dat het aantal inwoners in 2050 gegroeid zal zij van de huidige 4 naR 8 miljoen. Dan zal er alleen nog ruimte zij voor fiets, wandelen en open zar rvoer werd voorspeld. Het zal ons niet verbazen. Of zal het gaan zoals op het eind vzn de goldrush dat men weer wegtrekt naar nieuwe horizonten?
Morgen naar nicht MarieClaire en haar gezin op Raymond Island. Een gezellig vooruitzicht!

• 10 Maart 2017 - 10:10

Petra:

Heel veel plezier en sturen jullie een foto door van het huis aan de kust? Nieuwsgierig ;-)
    Liefss Peet

• 10 Maart 2017 - 16:00

Maud Zuurbier:

Josje en Peter zouden jullie Marie-Claire een dikke vette knuffel
    willen geven van mij en zeggen die is van je MOEDER.
    Bedankt en veel plezier op Raymond Island.

groet Maud.

• 11 Maart 2017 - 19:37

Paul:

Veel plezier ook weer daar en groeten aan de familie!