dag 22 maart 13 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 22 maart 13 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 22 maart 13

Door: pz

13 Maart 2017 | Australië, Melbourne

De dag van vertrek van Raymond Island en dus van Andrew, MarieClaire, Fleur en Jasmine. Maar voor dat dat het geval was, werden we getracteerd op een autorit naar Lake Entrance, de enige plek waar de oceaan en de mefen contact maken. Een smalle gleuf zorgt ervoor dat het tij zijn werk doet. Het is nodig om die gleuf uit te blijven baggeren, anders zal de connectie verdwijnen en het ecosysteem echt anders worden.
Auto aan de kant, de brug ovr naar een duinenrij, die over en dan het majestueuze uitzicht over de oceaan, met stevige rollers, die kapot slaan op het strand. Even een beeld van Egmond aan Zee zonder alle strandtentjes. Kinderen spartelen in het water en vluchten eruit als ef weer een grote golf nadert.
Zoals begrijpelijk moet ik even het water begroeten en toon mijn respect voor die grote watermassa aan mijn voeten.
Gezwind terug naar Raymond Island om onze spullen te pakken. Een snelle sandwich acht de kiezen, afscheid nemen van de familie en de buren en dan die 330 km terug naar Melbourne. Het vakantievrkeer valt reuze mee en dus om 6 uur in de stand. Oh jee, niet zfgeslagen van de M1 en dus stuurt de auto over een megahoge verkeersbrug aan de westkant van de stad. Josje laat haar GPS kwaliteiten nu echt zien en binnen een kwartier staan we voor Ibis een vertrouwd adres wereldwijd. Dankzij de clubkaart krijgen we van de Vlaamse receptionist een upgrade met slaapkamer en woon/keukenruimte.
Het blijkt dat we in een aziatische wijk van Melbourne zitten. Dus allemaal koreaanse, Japanse, thai, Maleisische etc restaurantjes. We kiezen voor een Thai eterij. Heerlijke smaken vullen de mond. Een mooie afsluiting van het avontuur in dit deel van Australië.
Morgen vliegen we naar Perth, waar de reis drie weken geleden begon.