dag 10 1maart - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 10 1maart - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 10 1maart

Door: pz

01 Maart 2017 | Australië, Airlie Beach

De eenden waren eerder wakker dan wij, maar vervulden hun natuurlijke rol om ons te wekkn om 05.45. De snorkeldag stond voor de boeg. Dus eerst met een busje opgehaald naar de haven. Met 20 deelnemers gingen we aan boord van een schoener, tweemaster, al lang in de vaart. 08.00 ging de denkbeeldige stoomfluit en kozen we het ruime sop. Soms met kalme zee, maar soms ook met golven van 2 meter. Het buiswater overspoelde het gezelschap, een frisse zoute douche. Het doel was een klein eiland dat een uitkijkpunt heeft van waaruit je een geweldig zicht hebt op whitsunday beach, het kleurige water en de schitterende zandstranden. Zie overigens de foto' . Na de beklimming liep we het strand op, een witte wreld en aan de waterkant het helderste wat met kleine vissen, die moesten vrezen voor de lemonhaai, die vanwege opkomende vloed op hun prooi uitwaren.we hadden de stinge suits mee als bescherming tegen de jellyfishen hele kleine kwalletjes die bij aanraking de dood van een mens tot gevolg heeft. Hoe snel? 20 minuten. Josje in een suit als een natte zwarte dolfijn. Zie ook de foto. Inschepen weer en genieten van een lunch aan boord. Als voorbereiding voor het snorkelen. Dus even lat allemaal zwarte dolfijnen met snorkelbrillen het water in. Meteen een massa riff vissen en daaronder koraal in allerlei kleuren. Heel verrassend en mooi. Natuurlijk moet je even wennen aan die slok zout zeewater dus naar binnen kolkt. Maar het zicht is fantastisch zeker als de ovrvloedige zon direct in het water schijnt. Terug naar het schip en vandaar nog enige turtles gespot. De tocht eindigde met een extra kleur op ons lijf en een ontzettende behoefte aan een biertje en een liter zoet wat toch betr bij ons hoort.

• 01 Maart 2017 - 13:11

Maud:

Jos wat goed van jou,dat je dat aandurfde tussen al die kwalletjes te zwemmen.
    Niet zeeziek geweest?

• 02 Maart 2017 - 10:06

Ekky:

Wouw! Josje! Dat is genieten en spannend. Heb alleen Peter niet gezien in zo'n pak??
    Hij heeft toch zeker ook wel gedoken?!
    Leuk die verslagen. Wat zien jullie veel. Geniet ze!
    Liefs
    El