dag 11 maart 2 - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu dag 11 maart 2 - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van peterenjosje - WaarBenJij.nu

dag 11 maart 2

Door: pz

02 Maart 2017 | Australië, Yeppoon

Vertrek vanuit airlie beach. Verder richting zuid. Eens even kijken in mckay, is daar een cafe latte te scoren? Verrassing: weer een nette watrfront, verdr geen mens te zien, laat staan een café. Hoe we ook rondrijden , het geheim van de art deco huizen in het centrum van het stadje weten we niet te ontfutselen. Dan maar benzine tanken naast een ethanol/suikterfabriek. Het lijkt opnieuw weer op Brazilië.
Can door, het wordt lunch tijd, naar Sarina. En bingo de goden zijn met ons. Een croco casino en restaurrant. Een crocomenu geeft precies aan wat er op de kaart hoort te staan: krokodil. Ik kies voor een crocoburger. Zie foto. Josje voor iets heftigs: 2 gebakken eieren, 2 dikke plakken ham met hollandaise saus. Eigenlijk een goede voorbereiding voor deel 2 van diT bezoek: het casino, waar heel dikke dames elkaar bezighouden met roddels, bingo, en gokmachines. Hun teleurstellingen over het spel en de liefde compenseren ze ovrduidelijk met hun gewichttoename.
Nu verder richting yeppoon, een beach stadje, gelegen temidden van de grootste verzameling vleeskoeien in ausralie. Dus wat eet ik vandaag reef en beef: bes heiden hoor, twee gamba's en een mooi stukje angus. Josje verlustigt zich aan een risotto, ontvangt een ticket voor het casino, waar natuurlijk de nummers nooit goed uit de hoge hoed rollen.